×

Coaliția pentru Educație Digitală – Scrisoare deschisă către Ministerul Educației și Cercetării

Coaliția pentru Educație Digitală a trimis miercuri, 8 Aprilie 2020, o scrisoare deschisă către Ministerul Educației și Cercetării. CED își manifestă sprijinul pentru eforturile Ministerului Educației și Cercetării în scopul implementării urgente a unei strategii coerente de educație la distanță și a combaterii efectelor crizei generate de apariția COVID-19 în educație.

Membrii fondatori CED doresc să vină în sprijinul sistemului de învățământ românesc și își manifestă disponibilitatea de a fi consultați și de a se alătura demersului experților care dezvoltă scenariile de reacție la realitatea cu care se confruntă învățământul astăzi. Organizațiile semnatare pot împărtăși cadrelor didactice bunele practici, deja testate, în domeniul digital, au posibilitatea de a oferi resurse educaționale și instrumente digitale atât profesorilor, bibliotecarilor cât și elevilor și de a contribui cu experiența acumulată până în prezent la depășirea situației curente.

Aspectele pe care CED le-a identificat și sunt necesar de urmărit în toate scenariile planificate, fiind de o importanță majoră în atingerea obiectivului final, acela de a propune măsuri aplicabile cu succes tuturor participanților din procesul educațional din România:

  • reducerea decalajului digital dintre mediul urban și mediul rural, având în vedere că unitățile școlare din mediul rural dețin infrastructură precară și au acces redus la resurse educaționale online;
  • predictibilitate și reglementare cu privire la educația elevilor din clasele terminale (cls. VIII și cls.XII) care sunt cei mai afectați de întreruperea cursurilor – necesitatea unui plan cu acțiuni concrete și termene ferme, implementabile cât mai curând;
  • importanța dezvoltării unei strategii unitare de educație la distanță, un îndrumar pentru cadrele didactice în vederea planificării și derulării eficiente a activităților educaționale în mediul online;
  • necesitatea pregătirii cadrelor didactice pentru a utiliza eficient instrumente și resurse disponibile online – având în vedere că sunt disponibile o serie de resurse online, cadrele didactice trebuie să dețină abilitățile necesare în vederea selectării și utilizării celor mai eficiente instrumente pentru scopul educațional propus;
  • valorificarea cât mai bună a solidarității și congruenței de acțiune și reacție a profesioniștilor din domeniul TIC, pentru a coagula inițiative de educație alternativă, eficiente și durabile pe termen lung , pentru a combate cât mai repede implicațiile sincopelor educaționale generate de actuala stare de urgență.

Scrisoare deschisă [document]

Cele nouă organizații care au inițiat acest demers promovează educația digitală în rândul elevilor și tinerilor prin activități concrete și variate, contribuind la dezvoltarea în România a acestui tip de educație. Astfel, semnatarii au format în acest domeniu aproximativ 1.500 de profesori din România, au realizat lecții cu aproximativ 18.000 de elevi, inclusiv din zone rurale, și au reușit să mobilizeze alături de ei și resurse umane din afara sistemului de învățământ implicând în activitatea lor peste 250 de mentori.

Membri fondatori CED:

  • Asociația Coder Dojo București
  • Asociația E-Civis
  • Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România
  • Asociația pentru educație STEM creativă (CRESTEM)
  • Asociația Techsoup
  • ECDL ROMANIA
  • Federația Fundațiile Comunitare din România
  • Fundația EOS – Educating for an Open Society
  • Fundația Progress

Mai multe informații: www.educatiedigitala.ro

X