×

Conferința Națională a Fundațiilor Comunitare din România
– Program pe scurt –

Miercuri, 19 octombrie

Vizite de studiu facilitate de echipa FC București

Joi, 20 octombrie

10:00 – 11.30

PLEN: Ceremonia de deschidere a Conferinței 

SALA PLATINUM

11:30 – 12:00

Pauză de cafea

12:00 – 13.30

COMMUNITY BUILDERS
Sesiune paralelă 1:
Cum cultivăm comunități noi

SALA COLORADO

RESILIENCE SUPPORTERS
Sesiune paralelă 2
România Pregătită

SALA PLATINUM

SYSTEM INNOVATORS
Sesiune paralelă 3:
Social innovation ecosystem

SALA ARIZONA

13:30 – 15:00

Pauză de prânz

15:00 – 16.30

IMPACT MAKERS
Sesiune paralelă 4
Impact colectiv

SALA PLATINUM

COMMUNITY STORYTELLERS
Sesiune paralelă 5
Cum ieșim din clișeele și limbajul de proiecte

SALA COLORADO

INNOVATORS
Sesiune paralelă 6
Inițiative și programe inovative

SALA ARIZONA

16:30 – 17:00

Pauză de cafea

17:00 – 18.30

SUSTAINABILITY CHAMPIONS:
PLEN: Strategii de sustenabilitate și dezvoltare

SALA PLATINUM

Vineri, 21 octombrie

10:00 – 11.30

EXPLORERS
PLEN: Fundațiile Comunitare în dialog cu oamenii din afara bulei

SALA PLATINUM

11:30 – 12:00

Pauză de cafea

12:00 – 13.30

EDUCATION CHANGEMAKERS
Sesiune paralelă 7:
ATELIER ȘTIINȚESCU
Sesiune susținută de Fundația Bosch România

SALA COLORADO

VISIONARY LEADERS
Sesiune paralelă 8
Modele de implicare ale membrilor Consiliului Director

SALA ARIZONA

STRATEGIC PROGRAM DESIGNERS
Sesiune paralelă 9:
Dezvoltarea de fonduri noi

SALA PLATINUM

13:30 – 15:00

Pauză de prânz

15:00 – 16.30

STRATEGIC MANAGERS
Sesiune paralelă 10
Atelier demonstrativ: matrice organizațională

SALA ARIZONA

CAPACITY BUILDERS
Sesiune paralelă 11:
Cum transformi o idee într-un proiect de impact

SALA PLATINUM

STRATEGIC THINKERS
Sesiune paralelă 12:  
Cum dezvolți strategia de comunicare a FC

SALA COLORADO

16:30 – 17:00

Poză de grup

Contact

Mihaela Greșiță-Radu
Network Manager Federația ”Fundațiile Comunitare din România”
T: 0757909230 | E: mihaela.gresita@ffcr.ro

Monica Jac (Grigore)
Program Manager Federația ”Fundațiile Comunitare din România”
T: 0726320100 | E: monica.jac@ffcr.ro

10:00 - 11:30 DESCHIDERE


PLEN: Ceremonia de Deschidere a celei de-a V-a ediții a Conferinței Naționale a Fundațiilor Comunitare din România

Prezintă: Laura Popeea (FC Brașov) & Mihai Căprioară (FC Bacău)

  • Parteneri invitați: Roxana Vitan (Romanian American Foundation), Jenny Hodgson (GFCF), Amanda Munoz de Toro (Oxfam International), Cristina Hanganu (Lidl Romania), James Magowan (European Community Foundation Initiative), Alina Porumb (Inspire)
  • 15 ani - Evoluția mișcării Fundațiilor Comunitare - Ciprian Păiuș, FFCR
  • 10 ani împreună în comunitate - Alina Kasprovschi, FC București & Tamina Lolev (Nod Makerspace), Edmond Niculușcă (ARCEN)

Plen de interes pentru toți participanții la conferință

Despre speakers:

Laura Popeea. Este un om pasionat de oameni și de dezvoltare personală.

A avut șansa să cunoască și să relaționeze cu foarte mulți oameni, să se dezvolte și să evolueze continuu pe parcursul carierei sale de 19 ani în corporații, lucrând în sales management, în poziții de middle management. În iulie 2018, după 4 ani de voluntariat în rolurile de membru fondator și membru în cadrul board-ului Fundației Comunitare Brașov, a ales să preia rolul de director executiv fructificând astfel expertiza sa profesională în facilitarea și dezvoltarea comunitară. Această alegere și implicarea sa până în momentul de față în viața comunității sale îi dau un sens și o împlinire deosebite dat fiind că impactul a ceea ce face este Un Bine mai mare decât cel personal. Este atrasă în special de fundraising deoarece acesta înseamnă crearea unor punți între nevoile și resursele existente în fiecare comunitate fie că e vorba de cele financiare, cele relaționale sau cele de know-how.

Mihai Căprioară. Curios din fire, îi place să deschidă drumuri noi. Nu explorează insule necunoscute, ci idei noi.

Și reușește, de multe ori, să conducă un proces de la o idee la o antrepriză. Uneori ca antreprenor, uneori ca fondator, alteori ca finanțator, consultant sau cercetător. Lucrează într-o universitate, ca profesor de retorică și sociologie, însă este și Director al Fundației Comunitare Bacău, Trezorier al Federației Fundațiile Comunitare din România, consultant în scrierea și implementare planurilor de afaceri. În timpul liber joacă tenis de câmp și șah.
Roxana Vitan. Cariera Roxanei Vitan numără peste 25 de ani în dezvoltarea de portofolii de investiţii, administrarea de programe şi companii în economii de tranziţie.

După ce timp de 12 ani a fost parte a echipei de management si investiţii a Romanian-American Enterprise Fund (RAEF), în 2007 și-a reorientat eforturile către sectorul nonguvernamental, gestionând înfiinţarea Romanian-American Foundation, ce avea să devină cea mai mare fundație finanțatoare americană din România. Începând cu septembrie 2009, Roxana este președinte al Romanian-American Foundation, succesorul și continuatorul activității RAEF în Romania. Roxana Vitan a absolvit Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Planificare în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi un program de MBA gestionat de Universitatea din Quebec, Montreal.

Cristina Hanganu - Director de Comunicare & CSR, Lidl România. Este un comunicator care crede cu tărie în construirea unor businessuri sustenabile și în comunicarea lor în mod autentic.

Și-a început cariera acum mai bine de 20 de ani și a acumulat experiență atât în strategie, relații cu media, comunicare internă, employer branding, BTL, CSR, cât și în relații cu sindicatele. A fost succesiv Director de comunicare la CONNEX și pentru Michelin România și Balcani, sau pentru grupuri puternice de media precum Media Pro și Intact Media Group. Și-a completat experiența și cu două interludii în agenții. De șase ani este Director de Comunicare & CSR la Lidl Romania și coordonează activitățile de comunicare externă & corporate, comunicare internă și CSR. Motto-ul ei în business, și nu numai, este: Make your own mistakes, but don't make them twice.
James Magowan, Co-ordinating Director, European Community Foundation Initiative (ECFI).

James, who works from Northern Ireland, has had a diverse career in a range of disciplines, from agriculture, through European affairs, to philanthropy, in the private, public and not for profit sectors. He has worked in philanthropy infrastructure with the Association of Charitable Foundations in the UK, Donors and Foundations Networks in Europe (Dafne) and now ECFI. Earlier in his career James worked for the Community Foundation for Northern Ireland for a total of 10 years - initially in evaluation, research and publications, and then in fund development. During that time he was a board member of the national membership body for community foundations in the UK, UKCF.

Alina Porumb a fost până în 2016 directorul programului de dezvoltare a fundațiilor comunitare din România al Asociației pentru Relații Comunitare.

În prezent este membru în consiliul director al WINGS și directorul programului INSPIRE al Asociației pentru Practica Transformării, sprijinind gândirea strategică pentru organizațiile de infrastructură filantropică la nivel internațional. Alina deține un doctorat în sociologie (Universitatea Babeș-Bolyai), o diplomă postuniversitară în practica dezvoltării sociale (London Metropolitan University) și o bursă senior la Centrul pentru Societatea Civilă și Filantropie al CUNY New York. În 2015, Alina a primit premiul memorial Olga Alexeeva pentru leadership, creativitate și rezultate remarcabile în dezvoltarea filantropiei pentru schimbarea socială progresivă într-o țară cu piață emergentă.
Ciprian Păiuș. Este președinte executiv FFCR și director executiv al Fundației Comunitare Iași.

A contribuit la dezvoltarea proiectului de creștere a capacității FFCR și a fondurilor cu expertiza sa din diverse arii precum planificare strategică, management organizațional și financiar, strategie de fundraising, dezvoltare de programe noi, fund development, capacity building. Interesul său pentru strategie se extinde și în timpul liber cu jocuri, cărți și filme care propun și imaginează lumi ale viitorului.

Alina Kasprovschi este membru fondator al Fundației Comunitare București, pe care o conduce de la înființare.

Cu o experiență anterioară de zece ani în marketing și comunicare, Alina crede că viitorul aparține comunităților reale, vii și vibrante. Când nu este la școală, pentru că urmează cursurile de Executive MBA la Maastricht School of Management, Alinei îi place să descopere orașul pe trotinetă și să vorbească despre știință și super eroi cu fiul ei preadolescent.
Tamina Lolev este arhitect şi co-fondator Nod Makerspace, un hub cultural și creativ dezvoltat într-un ansamblu de hale industriale din București.

Din 2021, dezvoltă Nod Design Lab. Pasionată de regenerarea spaţiilor urbane şi de proiecte culturale cu miză socială, Tamina este unul dintre iniţiatorii grupului civic BERZEI 21 și organizator Dâmboviţa Delivery, o acțiune de recuperare a spațiului public pe Dâmbovița. În trecut, Tamina a lucrat în echipa multidisciplinară Make Better, start-up în urbanism și catalizator de procese de dezvoltare și regenerare urbană, și a dezvoltat Wolfhouse Productions, un alt start-up de arhitectură și design urban. Tamina a studiat arhitectura în București și Belgia, a profesat în Shanghai și în București și a făcut parte din colectivul Calup, ce urmărea reconversia temporară a clădirilor istorice nefolosite din București.

Edmond Niculușcă a fondat ARCEN, una dintre cele mai active și prezente în spațiul public organizații non-guvernamentale.

Creată cu scopul protejării patrimoniului construit al Bucureștiului, a inițiat și demarat proiecte de pionierat pentru viața urbană a orașului: Catalog București – primul inventar complet al celor 98 de zone construite protejate ale capitalei, Antiseismic District – primul proiect de pregătire pentru cutremur al unei comunități urbane vulnerabile și District 40 – o platformă cultural-comunitară pentru reactivarea centrului Bucureștiului. Edmond a reușit să salveze printr-o serie de acțiuni și campanii de comunicare mai multe monumente istorice din București (Școala Centrală, Biserica cu Sfinți, Podul Constanța) și a creat unul dintre cele mai eficiente programe de educație alternativă pentru patrimoniu și implicare civică – seria traseelor culturale „Cu bastonul prin București”.
Jenny Hodgson has been the Executive Director of the Johannesburg-based Global Fund for Community Foundations (GFCF) since it was established in 2006.

She has overseen its emergence as the leading global voice on community philanthropy as a core strategy for people-led development and shifting power. Based variously in Uganda, Kenya, Russia, Singapore and Thailand, Jenny has been involved in philanthropy development in emerging markets and developing contexts for the past two decades. She is a board member of the African Philanthropy Network and a trustee of Comic Relief.
Amanda Munoz de Toro acts as the Country Lead for the Ukraine Response in Romania since June 2022.

She is a lawyer by profession and holds a Masters in International Law from UNICRI and a Masters in Public Policy from Oxford. She has 13 years of working experience as an advocate, advisor and researcher in different legal matters, and as an NGO programme manager, coordinator and director in Europe and Asia.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13.30 RESILIENCE SUPPORTERS


Sesiune paralelă 2: România Pregătită

Moderator: Vlad Tăușance

Comunități pregătite în context pandemic | în contextul unor crize socio-economic | Comunități pregătite în situația unor dezastre (cutremure, energie, schimbări climatice etc).

  • Daniela Chesaru (FC Timișoara)
  • Alexandra Maier (ING Romania)
  • Laura Popeea (FC Brașov)
  • Alina Kasprovschi (FC București)

# reziliență, pandemie, criză umanitară, integrare, sănătate, coeziune socială

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Directori executivi
  • Grants managers care coordonează programe tematice rezilienței
  • Parteneri FC preocupați de acest topic

Dar și pentru:

  • Membri în Consiliul Director
  • Profesioniști preocupați de reziliență și dezvoltarea de infrastructură comunitară

Info: participanții la această sesiune explorează modalități prin care Fundațiile Comunitare și partenerii din comunitate pot susține dezvoltarea infrastructurilor colaborative în baza experiențelor ultimilor doi ani și jumătate.

Speakers:

Vlad Tăușance este parte din echipa curatorială a programului Timișoara 2023 Capitală Europeană a Culturii, fiind responsabil de direcțiile de marketing și comunicare.

În ultimii ani a lucrat împreună cu Fundația Friends For Friends în programe de susținere a ONG-urilor, dar și în campanii publicitare sau de comunicare pentru sectorul corporate, proiecte culturale sau partide politice. Este interesat intersecția dintre inovație, turism, industrii creative și politici publice, mai ales când vine vorba despre spațiul public. Scrie ocazional și călătorește frecvent.

Daniela-Mihaela Chesaru, membru fondator și director executiv al Fundației Comunitare Timișoara din august 2016, membru Bord FFCR din 2019, de profesie filolog cu un master în studii europene si drepturile omului.

Cu o experiență profesională de peste 14 ani în zona ONG și a dezvoltării societății civile, a coordonat proiecte în domeniul reconversiei profesionale și a formării profesionale a adulților în cadrul Fundației Eurotraining. În 2015 a fost coordonator proiecte culturale în cadrul Fundației Rubin, iar în perioada 2010-2020 a voluntariat în țară și chiar în Mexic, astfel s-a implicat în acțiuni din domenii precum educație, mediu, protecția animalelor și în diverse cazuri umanitare.

Alexandra Maier, Manager Sustenabilitate ING Bank România.

S-a alăturat echipei ING Bank România în 2018 și din 2022 coordonează activitatea de sustenabilitate a ING Bank România. Alexandra contribuie prin rolul său la obiectivul strategic ING de a facilita tranziția către o economie verde. Totodată, ea dezvoltă și implementează programe sociale care contribuie la protecția mediului și sănătatea financiară a românilor, precum și sprijinirea societății civile sau a implicării angajaților în cauze sociale.

Laura Popeea. Este un om pasionat de oameni și de dezvoltarea personală.

A avut șansa să cunoască și să relaționeze cu foarte mulți oameni, să se dezvolte și să evolueze continuu pe parcursul carierei sale de 19 ani în corporații, lucrând în sales management, în poziții de middle management. În iulie 2018, după 4 ani de voluntariat în rolurile de membru fondator și membru în cadrul Board-ului Fundației Comunitare Brașov, a ales să preia rolul de director executiv fructificând astfel expertiza sa profesională în facilitarea și dezvoltarea comunitară. Această alegere și implicarea sa până în momentul de față în viața comunității sale îi dau un sens și o împlinire deosebite dat fiind că impactul a ceea ce face este Un Bine mai mare decât cel personal. Este atrasă în special de fundraising dat fiind că acesta înseamnă crearea unor punți între nevoile și resursele existente în fiecare comunitate fie că e vorba de cele financiare, cele relaționale sau cele de know-how.

Alina Kasprovschi este membru fondator al Fundației Comunitare București, pe care o conduce de la înființare.

Cu o experiență anterioară de zece ani în marketing și comunicare, Alina crede că viitorul aparține comunităților reale, vii și vibrante. Când nu este la școală, pentru că urmează cursurile de Executive MBA la Maastricht School of Management, Alinei îi place să descopere orașul pe trotinetă și să vorbească despre știință și super eroi cu fiul ei preadolescent.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13:30 COMMUNITY BUILDERS


Sesiune paralelă 1: Cum cultivăm comunități noi

Moderator: Ana Mircioagă, FC București

  • Corina Gheonea UiPath
  • Adina Crețu, Impact Hub
  • Teodora Borghoff, FC Timișoara

# grantmaking inovativ, comunități noi, inițiativă, cultivare comunitate, apartenență

Sesiune de interes mai ales pentru

  • Grants managers
  • Program managers

Dar și pentru:

  • Profesioniști preocupați de acest topic
  • Parteneri dornici să dezvolte programe în comunități noiInfo: participanții la această sesiune descoperă mindset-ul și poveștile de succes din contexte diferite despre cum cei trei lideri invitați au reușit și continuă să cultive comunități în jurul unor obiective și valori comune. Sesiunea include un segment interactiv.

Speakers:

Ana Mircioagă. Ana lucrează în sectorul non-profit de 12 ani, unde a fost implicată în dezvoltarea de programe de învățare și în gestionarea proiectelor culturale, educaționale și de mediu.

De șase ani este parte din echipa Fundației Comunitare București unde a crescut trecând prin majoritatea departamentelor. De trei ani se ocupă de parte din programele de finanțare dezvoltate de fundație. Ana este pasionată de învățare în toate formele sale, de jocuri, istorie și filme de groază.

Corina Gheonea. De peste 10 ani de zile dezvoltă comunități în tehnologie, educație și antreprenoriat.

Director al comunității de developers UiPath, crește o echipă globală și o comunitate de 2 milioane de users. Anterior a fost co-fondator al Universității Alternative, proiect educațional ce propunea învățarea în cadrul comunităților și co-fondator al The Entrepreneurship Academy, facultate adusă în România ce oferă licența internațională olandeză. De 2 ani de zile locuiește la sat, departe de București. Recent a deschis un club IT dedicat tinerilor din orașul Moreni. Crede în puterea comunităților și obișnuiește să se întâlnească cu diferite startup-uri sau organizații pentru a le ghida în dezvoltarea propriilor lor comunități.
Adina Crețu - Director Impact Hub Bucharest. Coordonează din acest rol echipa, activitățile și inițiativele pentru antreprenori ale diviziei de content și programe din cadrul Impact Hub Bucharest. Cu 16 ani de experiență în comunicare și marketing, planificare strategică, business modelling, consultanță mentorat pentru antreprenori și afaceri la început de drum.

Adina Crețu - Director Impact Hub Bucharest.

Coordonează din acest rol echipa, activitățile și inițiativele pentru antreprenori ale diviziei de content și programe din cadrul Impact Hub Bucharest. Cu 16 ani de experiență în comunicare și marketing, planificare strategică, business modelling, consultanță mentorat pentru antreprenori și afaceri la început de drum.

Teodora Borghoff. Are studii în științe sociale, educația adulților și practica dezvoltării sociale.

A contribuit în calitate de manager sau consultant la numeroase proiecte cu impact local sau regional în România și străinătate. Membru fondator și membru în boardul Fundației Comunitare din 2016, în 2021, s-a alăturat echipei executive cu rolul de director de programe.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13.30 SYSTEM INNOVATORS


Sesiune paralelă 3: Social innovation ecosystem

  • Moderator: Ștefan Cibian (FFCR)
  • Tim Draimin (Community Foundations of Canada) Keynote speaker
  • Marina Batog (MKBT) Respondent
  • Anamaria Vrabie (Centrul Cultural Clujean, Urban Innovation Unit) Respondent
  • Alina Porumb (Inspire) Respondent

#comunități sustenabile 2050, strategic, viziune

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Directori executivi
  • Membri în Consiliul Director
  • Grants managers
  • Parteneri FC preocupați de acest topic

Dar și pentru:

  • Profesioniști preocupați de impact și inovație socială

Info: participanții la această sesiune explorează rolul Fundațiilor Comunitare dintr-o perspectivă strategică a inovației sociale promovând dezvoltarea comunităților sustenabile. Explorare provocări.

Description:

Daily realities in our local communities are increasingly affected by global challenges brought by technology, climate change, populism and extremism, violent conflict, and other such waves of transformation. Although challenges have always been a part of life, the transformations we see unfolding today are more profound and depict a systemic transformation of our realities. Within our local communities, at national, regional, and global levels the number of people who are mobilizing to address the consequences of such challenges is increasing, giving us hope that something is being done. Community foundations are a part of the wave of response that mounts to support communities in front of such broad transformation and to strengthen & prepare communities in addressing the consequences of such global challenges.

The role of this panel discussion is to provoke us in thinking about global challenges and their impact on local communities in Romania and beyond. At the same time the panel addresses the role of foundations in general, and of community foundations in particular, in supporting communities to understand current and future challenges to their sustainability, and in supporting local communities in becoming more sustainable and resilient.

Speakers:

Tim Draimin is Senior Fellow, Community Foundations of Canada, the national organization for Canada’s 200 community foundations.

He has a lifelong commitment to positive social change and environmental justice. He has lived and worked in Latin America and across Canada. His issues have ranged from community development, peace and conflict resolution, impact investing, policy change and institution building. He is a frequent advisor on social innovation and integrated innovation to government, nonprofits and business. Tim is on the boards of Social Innovation Canada and Green Economy Canada.

Anamaria Vrabie este economist cu specializare în metode comportamentale și lider pentru practice de inovare urbană, cu peste 15 ani de experiență internațională.

În prezent conduce în cadrul Centrului Cultural Clujean dezvoltarea Diviziei de Inovare Cluj-Napoca, prima structură de acest tip din Europa de Est, care coordonează proiecte pilot legate de mobilitate urbană, locuire, viitorul pieței muncii și reziliență urbană. Este și co-fondator Urban INC, un think-tank care susține practici de dezvoltare urbană integrată din 2010. A investit constant în crearea de noi moduri de acțiune pentru inovare la nivel de oraș, și lucrează constant cu o serie de organizații precum programul Comisiei Europene URBACT, Banca Mondială, Urban Innovative Actions și Urban Development Network. A absolvit studii masterale în Relaţii Internaţionale, specializarea Oraşe şi Urbanism la The New School New York în calitate de bursieră Fulbright.

Marina Batog este co-fondator MKBT: Make Better.

Lucrează la firul ierbii cu comunități locale în procese de regenerare urbană dar și cu instituții internaționale în a analiza și regândi politici publice de dezvoltare urbană. Este un admirator entuziast al modelului de acțiune al fundațiilor comunitare, contribuind până acum la dezvoltarea mai multor fundații comunitare (din varii roluri: voluntar, membru grup de inițiativă sau consiliu director, consultant etc).

Alina Porumb a fost până în 2016 directorul programului de dezvoltare a fundațiilor comunitare din România al Asociației pentru Relații Comunitare.

În prezent este membru în consiliul director al WINGS și directorul programului INSPIRE al Asociației pentru Practica Transformării, sprijinind gândirea strategică pentru organizațiile de infrastructură filantropică la nivel internațional. Alina deține un doctorat în sociologie (Universitatea Babeș-Bolyai), o diplomă postuniversitară în practica în dezvoltării sociale (London Metropolitan University) și o bursă senior la Centrul pentru Societatea Civilă și Filantropie al CUNY New York. În 2015, Alina a primit premiul memorial Olga Alexeeva pentru leadership, creativitate și rezultate remarcabile în dezvoltarea filantropiei pentru schimbarea socială progresivă într-o țară cu piață emergentă.

Ștefan Cibian este membru în consiliile directoare FCTF și FFCR și este directorul executiv al Institutului de Cercetare Făgăraș.

Ștefan predă la Universitatea din București și la Universitatea Babeș-Bolyai pe teme ce țin de relații internaționale și dezvoltare internațională. Ștefan este Associate Fellow la Africa Programme al Chatham House – The Royal Institute of International Affairs. Ștefan se axează pe teme de cercetare ce țin de rolul fundațiilor comunitare în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, capacitatea sectorului societății civile, impactul transformării digitale, de mediu și de securitate asupra comunităților locale. În cadrul FCTF și FFCR Ștefan se axează pe relații naționale și internaționale și pe tema dezvoltării consiliilor directoare. Ștefan este, de asemenea, președintele FOND – Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare, GRASP – Societatea Globală a Tinerilor Profesioniști Români, ARCADIA - Asociația Română pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională și Fundația Mihai și Maria Frățilă, și membru în consiliul director al Fundației UiPath.

This will close in 0 seconds

15:00 - 16.30 IMPACT MAKERS


Sesiune paralelă 4: Impact colectiv

Moderator: Andreea Alexandrov, FFCR

  • Ciprian Păiuș (FFCR/FC Iași)
  • Alina Kasprovschi (FC București)
  • Ciprian Ciocan (FC Sibiu)
  • Ștefan Cibian (Institutul de Cercetare de la Făgăraș)
  • Simona Beldiman (Fundația Bosch România)
  • Roxana Vitan (Romanian-American Foundation)

#programe de grantmaking de impact, programe strategice, impact colectiv, construire de capacități în comunități

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Finanțatori
  • Directori executivi
  • Membri în Consiliul Director
  • Grants managers
  • Parteneri FC preocupați de acest topic
  • Oameni de comunicare

Dar și pentru:

  • Profesioniști preocupați de impact

Info: De ce facem ceea ce facem? Și cum să avem mai mult impact? Dacă ”Binele” ne dă încredere, strategii și modele deștepte de fonduri, programe, evenimente, ne pot da impact. Exista moduri diferite de a transforma viața comunității. Plecând de la exemple concrete din evoluția a 6 organizații, îmbinate cu povești personale, vom explora oportunități și provocări, limite și (ne)așteptate soluții care au amplificat puterea comunității.

Speakers:

Andreea Alexandrov - Manager de Comunicare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” este o țesătoare de cuvinte și idei și o exploratoare pasionată de soluții sistemice.

În echipa FFCR, contribuie la un program național aflat la a V-a ediție, care promite să fie o adevărată școală de grantmaking și de capacitare de rețele comunitare. Ca exploratoare de modele de impact a avut norocul să-și îmbogățească harta fundațiilor comunitare ca bursieră la Centrul pentru Societatea Civilă și Filantropie al CUNY (New York) și bursieră ECFI la „Learning Lab for Changemakers”. Pe baza acestei hărți mai mari, crede că trăim vremuri extraordinare de oportunități și provocări. Și ce context ar putea fi mai potrivit, ca să ne implinim mandatul în comunitate?

Ciprian Păiuș este președintele executiv FFCR și director executiv al Fundației Comunitare Iași.

A contribuit dezvoltarea proiectului de creștere a capacității FFCR și a fondurilor cu expertiza sa din diverse arii precum planificare strategică, management organizațional și financiar, strategie de fundraising, dezvoltare de programe noi, fund development, capacity building. Interesul său pentru strategie se extinde și în timpul liber cu jocuri, cărți și filme care propun și imaginează lumi ale viitorului.

Ciprian Ciocan este membru fondator al Fundației Comunitare Sibiu unde a și îndeplinit funcția de director executiv timp de 10 ani.

Alături de echipa sa a pilotat și dezvoltat platforme de fundraising precum Maratonul Internațional Sibiu, O comunitate sau reFondatorii și programe de dezvoltare și inovare comunitară precum Fondul Științescu, Citysense sau Academia de Leadership Urban.

Ștefan Cibian este membru în consiliile directoare FCTF și FFCR și este directorul executiv al Institutului de Cercetare Făgăraș.

Ștefan predă la Universitatea din București și la Universitatea Babeș-Bolyai pe teme ce țin de relații internaționale și dezvoltare internațională. Ștefan este Associate Fellow la Africa Programme al Chatham House – The Royal Institute of International Affairs. Ștefan se axează pe teme de cercetare ce țin de rolul fundațiilor comunitare în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, capacitatea sectorului societății civile, impactul transformării digitale, de mediu și de securitate asupra comunităților locale. În cadrul FCTF și FFCR Ștefan se axează pe relații naționale și internaționale și pe tema dezvoltării consiliilor directoare. Ștefan este, de asemenea, președintele FOND – Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare, GRASP – Societatea Globală a Tinerilor Profesioniști Români, ARCADIA - Asociația Română pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională și Fundația Mihai și Maria Frățilă, și membru în consiliul director al Fundației UiPath.

Simona Beldiman este directorul Fundației Bosch România.

Are o experiență de peste 15 ani în sectorul nonprofit, dar și în zona de CSR. Astfel, a avut șansa de a avea atât perspectiva omului de fundraising, cât și a finanțatorului. Pentru succesul unui program, întotdeauna trebuie găsit echilibrul între nevoia de a ajuta și nevoile reale ale beneficiarilor.

Alina Kasprovschi este membru fondator al Fundației Comunitare București, pe care o conduce de la înființare.

Cu o experiență anterioară de zece ani în marketing și comunicare, Alina crede că viitorul aparține comunităților reale, vii și vibrante. Când nu este la școală, pentru că urmează cursurile de Executive MBA la Maastricht School of Management, Alinei îi place să descopere orașul pe trotinetă și să vorbească despre știință și super eroi cu fiul ei preadolescent.

Roxana Vitan. Cariera Roxanei Vitan numără peste 25 de ani în dezvoltarea de portofolii de investiţii, administrarea de programe şi companii în economii de tranziţie.

După ce timp de 12 ani a fost parte a echipei de management si investiţii a Romanian-American Enterprise Fund (RAEF), în 2007 și-a reorientat eforturile către sectorul nonguvernamental, gestionând înfiinţarea Romanian-American Foundation, ce avea să devină cea mai mare fundație finanțatoare americană din România. Începând cu septembrie 2009, Roxana este președinte al Romanian-American Foundation, succesorul și continuatorul activității RAEF în Romania. Roxana Vitan a absolvit Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Planificare în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi un program de MBA gestionat de Universitatea din Quebec, Montreal.

This will close in 0 seconds

15:00 - 16.30 COMMUNITY STORYTELLERS


Sesiune paralelă 5: Cum ieșim din clișeele și limbajul de proiecte

Facilitator: Melania Medeleanu

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Oameni de comunicare
  • Fundraisers

Dar și pentru:

  • Profesioniști preocupați de promovarea proiectelor și programelor într-o manieră cât mai umană și eficientă

Info: în cadrul unui training aplicat, participanții la această sesiune își îmbogățesc abordările de comunicare și promovare a misiunii și programelor în cadrul unui training aplicat.

Facilitator:

Melania Medeleanu. Fondator și trainer la ”Dicție fără cusur” unde organizează cursuri de dicție și public speaking. Experiența ca om de televiziune, studiile aprofundate în Logopedie și Comunicare și relații publice, dar și un certificat de formator, atestat de CNFPA, o recomandă.

Este absolventă a BBC Radio School și licențiată în Psihologie și Sociologie la Universitatea București. Vreme de 20 de ani jurnalist, Melania a lăsat în urmă studioul de știri și camera de luat vederi pentru a pune lumina pe cauze sociale cărora s-a dedicat în ultimii 10 ani – Fondator al proiectului educațional Afterschool social Clinceni, co-fondator și președinte al Asociației MagiCAMP, care deservește copii aflați în situații vulnerabile și familiile acestora, Melania simte că a venit vremea să construiască punți între organizații nonguvernamentale. Proiectul ZI de BINE e pariul ei că domenii slab finanțate sau dinspre care ne întoarcem adesea privirea își pot găsi susținători atunci când oamenii își transformă aniversarea într-un moment de grație și de generozitate. E născută în Iulie.

This will close in 0 seconds

15:00 - 16:30 INNOVATORS


Sesiune paralelă 6: Inițiative și programe inovative

Moderator: Liliana Cristea (FC Galați)

  • Ana Bugneriu (FC Sibiu) - Academia de Leadership Urban
  • Alexandru Oprița (FC București) - Platforma de Mediu
  • Claudia Abrudan și Teodora Albiter (FC Oradea) - Comuniteca
  • Vera Marin (Asociația pentru Tranziție Urbană) - Urboteca
  • Alexandra Ștef (Inspire)

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Grants managers
  • Parteneri FC preocupați de acest topic
  • Fundraisers
  • Oameni de comunicare

Dar și pentru:

  • Directori executivi
  • Membri în Consiliul Director
  • Profesioniști preocupați de impact

Info: participanții la această sesiune explorează inițiative și programe inovative atât din rețeaua Fundațiilor Comunitare, cât și din exteriorul ei. Au ocazia să lucreze aplicat la dezvoltarea hărții de stakeholders și parteneri care să-i ajute în dezvoltarea de programe inovative în comunitate.

Speakers:

Liliana Cristea este absolventă a Facultății de Științe Economice și Administrative din cadrul Universității Dunărea de Jos din Galați, dar se convinge destul de repede după absolvire că bucuria ei vine lucrând mai mult cu oamenii și mai puțin cu cifrele așa că timp de nouă ani activează în domeniul Resurselor Umane.

Acțiunile de voluntariat derulate o aduc mai aproape de comunitate și, nu întâmplător, mai aproape de Fundația Comunitară Galați, unde ocupă poziția de Director Executiv din decembrie 2019.
Nu a scăpat de cifre, bugetele și rapoartele nu se fac singure, dar satisfacția de a fi parte din schimbarea în bine, pe care știe că o poate aduce alături FCG și de gălățeni, îi aduce împlinirea pe care o căuta încă din adolescență.

Ana Bugneriu. În anul 2015, Ana s-a alăturat mișcării de Fundații Comunitare din România, mai exact în cadrul Fundației Comunitară Sibiu unde a coordonat programul YouthBank și Fondul Științescu.

Tot de atunci, Ana gestionează relația cu partenerii corporate în cadrul Maratonului Internațional Sibiu, a contribuit la crearea Științescu Hub și a rețelei de cluburi de programare CoderDojo din oraș. Din postura de directoare de programe a FCS, a sprijinit dezvoltarea organizației și a proiectelor acesteia, fiind și unul dintre inițiatorii, designerii și implementatorii Academiei de Leadership Urban. În anii ce urmează ea va folosi experiențele acumulate pentru a defini viitorul organizației din postura de directoare executivă a acesteia. În timpul liber iubește câinii, frumosul și ciocolata amăruie.
Alex Oprița - coordonator al Platformei de Mediu pentru București, Fundația Comunitară București.

Alex Oprița are o experiență de peste 10 ani ani în proiecte de voluntariat, construit comunități și de mediu. Este co-fondator al Grupului de Inițiativă Civică Cișmigiu. Și-a început activitatea profesională ca inginer structurist, domeniu la care a renunțat din pasiune pentru proiectele civice. A lucrat ca digital campaigner la Greenpeace România timp de trei ani, după care s-a alăturat echipei Fundației Comunitare București, în calitate de coordonator al Platformei de mediu pentru București. Este responsabil cu dezvoltarea comunității Platformei de Mediu și facilitarea instrumentelor de colaborare între ONG-uri, grupuri de inițiativă, autorități publice și companii.

Teodora Albiter, Grants Manager Fundația Comunitară Oradea. Teodora se regăsește foarte bine în domeniul non-profit și mai ales în munca de zi cu zi cu oamenii.

Activează în cadrul Fundației Comunitare Oradea de șapte ani, unde este responsabilă de gestionarea și implementarea programelor Fondul Științescu, Fondul pentru un viitor mai bun în comunități @Oradea, Un parc pentru cOMunitate. Din 2019, de la înființarea Comunitecii, Teodora se ocupă să le ofere tuturor celor care trec pragul - mentori, copii, seniori și părinți - o experiență memorabilă. Cel mai recent rol pe care și l-a asumat la nivel de rețea este acela de Coordonator al managerilor locali în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” gestionat la nivel național de FFCR.
Claudia Abrudan, Director Fundația Comunitară Oradea. Cu o experiență în management de peste 14 ani, Claudia şi-a început cariera într-o companie cu activitate în mai multe orașe din țară.

A urmat apoi o etapă profesională importantă în industria vapoarelor de croazieră, o lume fascinantă în care și-a petrecut 8 ani și jumătate din viață, câștigând experiență internațională în domeniul financiar și începând să activeze ca voluntar în cadrul proiectelor umanitare dezvoltate de companie. A revenit în țară în anul 2011 și din anul 2012 ocupat o poziție de management în industria hotelieră. Pe parcursul celor 5 ani de lucru în comunitate din rol de director al Fundației Comunitare Oradea, coordonând diverse proiecte educaționale și comunitare și-a dat seama că ar fi foarte util un spațiu disponibil pentru toți cei care doresc să se implice în proiecte și activități care să îmbunătățească cadrul general de viață. Astfel, în 2019, într-un context favorabil din punct de vedere financiar cu sprijinul unei companii locale, a luat naștere Comuniteca, un spațiu generos în care se desfășoară numeroase ateliere gratuite, întâlniri ale ONG-urilor și evenimente diverse, spațiu pe care Claudia îl numește ”spațiu comunitar activ”.
Claudia crede în oamenii care vor să schimbe lumea. Crede că ei sunt soluția pentru comunitățile noastre, pentru că le pot duce spre ceea ce ar trebui să fie și sunt suficient de încrezători că o pot face.

Vera Marin. Susținător al urbanismului participativ și al educației de mediu construit. Din 2001, Vera este membru fondator și președinte al ATU – Asociația pentru Tranziție Urbană, una dintre cele mai vechi organizații non-guvernamentale din categoria think tank în domeniul politicilor urbane.

În prezent coordonează echipa URBOTECA pentru un demers de pedagogie urbană inițiat în 2014 care continuă printr-un proiect internațional de cercetare ERA-NET ce are ca obiectiv încurajarea colaborărilor între mediul academic și grupurile de inițiativă civică pentru a transforma în realitate idei de îmbunătățire a cartierelor. Activitățile din mediul asociativ (Asociația de-a arhitectura – din 2013 și ATU – Asociația pentru Tranziție Urbană – din 2001) se corelează foarte bine cu activitatea didactică (Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu - din 2000). Vera este architect, are un master în dezvoltare urbană integrată și unul în management de proiect. Din 2009, are un doctorat în urbanism (stagii de cercetare la Institutul de Urbanism din Lyon).
Alexandra Ștef este director pentru Comunitate și Învățare la INSPIRE, un program internațional adresat practicienilor din fundații comunitare și din organizații de sprijin care văd în acest model de filantropie un vehicul de dezvoltare prin forțe proprii.

Alexandra este facilitator și consultant în procese de participare. De 12 ani sprijină organizații orientate spre impact în cultivarea de relații de colaborare cu comunități locale și de practică. Folosește abordări precum dezvoltarea bazată pe active, cercetarea și designul participativ, gândirea sistemică și prospectivă ca instrumente de strategie și de prototipare de soluții colaborative.

This will close in 0 seconds

17:00 - 18:30 SUSTAINABILITY CHAMPIONS


PLEN: Strategii de sustenabilitate și dezvoltare

Moderator: Ștefan Cibian, FFCR

  • Ciprian Stănescu (Social Innovation Solutions)
  • James Magowan (European Community Foundation Initiative)
  • Alex Rex (Grants Team Manager, Northamptonshire Community Foundation)
  • Alina Porumb (Inspire)

#obiective de dezvoltare durabilă, SDG, strategii de implementare, sustenabilitate, responsabilitate corporate

Plen de interes mai ales pentru:

  • Toți participanții la Conferință

Info: participanții în acest plen explorează modele și perspective diverse de sustenabilitate și responsabilitate în raport cu comunitățile în mijlocul cărora activează.

Description:

How are the global and societal challenges we face today affecting our local communities? And what instruments do we have at our disposal to address ensuing challenges for local actors? What is the role of community foundations in Europe and Romania in supporting local communities to become better prepared in front of the transformations brought by global challenges?

The role of this plenary session is to provide an overview of both global and regional challenges that affect local communities in Europe today and help us think about instruments community foundations have at their disposal to prepare local communities in becoming more resilient in front of such challenges. The discussion is meant to provoke us in terms of how we see broader challenges affecting local communities, in how we see the role of community foundations, and in thinking together at how CFs can better support local communities through innovative and impactful practices and instruments.

Speakers:

Ciprian Stănescu este Președinte și CEO al Social Innovation Solutions, organizație ce oferă consultanță și susținere pentru ONG-uri și companii în sustenabilitate, foresight și inovație.

SIS organizează mai multe programe de incubare și accelerare în CEE și platforme de conversații ca FutureSummit, Sustainable Futures sau Climate Change Summit. Ciprian a lucrat 12 ani pentru organizații globale ca Ashoka și Aspen. Institute, este Global Shaper Alumni al World Economic Forum & Board Member Rethink Romania. Ciprian a terminat de curând un executive program la Cambridge Business School, are un master în științe politice de la Central European University și predă The Entrepreneurship Academy în București.

James Magowan, Co-ordinating Director, European Community Foundation Initiative (ECFI).

James, who works from Northern Ireland, has had a diverse career in a range of disciplines, from agriculture, through European affairs, to philanthropy, in the private, public and not for profit sectors. He has worked in philanthropy infrastructure with the Association of Charitable Foundations in the UK, Donors and Foundations Networks in Europe (Dafne) and now ECFI. Earlier in his career James worked for the Community Foundation for Northern Ireland for a total of 10 years - initially in evaluation, research and publications, and then in fund development. During that time he was a board member of the national membership body for community foundations in the UK, UKCF.

Alex Rex (Northamptonshire Community Foundation, UK) - ​I joined Northamptonshire Community Foundation in 2018, having worked in the arts and education, and this year I became the Grants Team Manager.

Since joining NCF it has been amazing to see the power of local community and voluntary organizations and their ability to tackle a range of issues from food insecurity to improving health and wellbeing.
As staff champion for UN SDG 10: Reduced Inequalities, I am passionate about living in a fairer and more equitable society which will allow people to reach their full potential while reducing discrimination and disadvantage.

Alina Porumb Alina a fost până în 2016 directorul programului de dezvoltare a fundațiilor comunitare din România al Asociației pentru Relații Comunitare.

În prezent este membru în consiliul director al WINGS și directorul programului INSPIRE al Asociației pentru Practica Transformării, sprijinind gândirea strategică pentru organizațiile de infrastructură filantropică la nivel internațional. Alina deține un doctorat în sociologie (Universitatea Babeș-Bolyai), o diplomă postuniversitară în practica în dezvoltării sociale (London Metropolitan University) și o bursă senior la Centrul pentru Societatea Civilă și Filantropie al CUNY New York. În 2015, Alina a primit premiul memorial Olga Alexeeva pentru leadership, creativitate și rezultate remarcabile în dezvoltarea filantropiei pentru schimbarea socială progresivă într-o țară cu piață emergentă.

Ștefan Cibian este membru în consiliile directoare FCTF și FFCR și este directorul executiv al Institutului de Cercetare Făgăraș.

Ștefan predă la Universitatea din București și la Universitatea Babeș-Bolyai pe teme ce țin de relații internaționale și dezvoltare internațională. Ștefan este Associate Fellow la Africa Programme al Chatham House – The Royal Institute of International Affairs. Ștefan se axează pe teme de cercetare ce țin de rolul fundațiilor comunitare în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, capacitatea sectorului societății civile, impactul transformării digitale, de mediu și de securitate asupra comunităților locale. În cadrul FCTF și FFCR Ștefan se axează pe relații naționale și internaționale și pe tema dezvoltării consiliilor directoare. Ștefan este, de asemenea, președintele FOND – Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare, GRASP – Societatea Globală a Tinerilor Profesioniști Români, ARCADIA - Asociația Română pentru Cooperare și Dezvoltare Internațională și Fundația Mihai și Maria Frățilă, și membru în consiliul director al Fundației UiPath.

This will close in 0 seconds

10:00 - 11:30 EXPLORERS


PLEN: Fundațiile Comunitare în dialog cu oamenii din afara bulei

  • Recorder
    • Alina Păduraru (Recorder)
    • Cristian Delcea (Recorder)
    • Mihai Voinea (Recorder)
    • Ciprian Ciocan (FC Sibiu)
  • Iscoada
    • Raluca Moșescu-Bumbac (Iscoada)
    • Laura-Maria Ilie (Iscoada)
    • Rucsandra Pop (Asociația pentru Relații Comunitare)
  • Wellbeing
    • Delia Grigoroiu (Asociația Roz)
    • Alina Kasprovschi (Fundația Comunitară București)

Plen de interes mai ales pentru:

  • Toți participanții la Conferință

Info: Timp de 1h30 minute intrăm în universul unor organizații și experți din domeniile jurnalismului, antropologiei și wellbeing-ului. Fie că vrem să aflăm despre modele sustenabile, motivație, comunități sau cum putem îmbunătăți relația cu noi înșine, ne dorim un plen cu inspirație și momente de a-ha!

Speakers:

Alina Păduraru. A absolvit Facultatea de Jurnalism din București în 2016.

Un an mai târziu a devenit primul stagiar din echipa Recorder. Acum este reporter, documentează subiecte pe teme sociale și coordonează conținutul sponsorizat al redacției. A înființat un club de lectură.
Cristian Delcea. Este unul dintre cei patru jurnaliști care în 2017 au fondat publicația Recorder.

A intrat în presă acum 16 ani, ca reporter în departamentul de sport. A lucrat apoi ca reporter special la „Evenimentul zilei” și „Adevărul”. Astăzi este redactor-șef la Recorder, alături de Mihai Voinea. E pasionat de sport și de producția și realizarea filmelor documentare. Regizorul lui preferat e Joachim Trier.
Mihai Voinea. Lucrează în presă din 2006, când s-a angajat ca reporter sportiv la un ziar care astăzi nu mai există.

În prima zi de muncă, l-a cunoscut pe Cristian Delcea, cel cu care în 2017 avea să fondeze și să coordoneze proiectul Recorder. A lucrat ca reporter special la „Evenimentul zilei” și „Adevărul”. Și-ar dori să poată juca tenis zilnic.
Ciprian Ciocan. Este membru fondator al Fundației Comunitare Sibiu unde a și îndeplinit funcția de director executiv timp de 10 ani.

Alături de echipa sa a pilotat și dezvoltat platforme de fundraising precum Maratonul Internațional Sibiu, O comunitate sau reFondatorii și programe de dezvoltare și inovare comunitară precum Fondul Științescu, Citysense sau Academia de Leadership Urban.
Raluca Moșescu-Bumbac - Community manager & Comunicare & Cercetare ISCOADA.

A absolvit Comunicare și Relații Publice la SNSPA. În 2019 își definitivează studiile masterale în Antropologie la SNSPA, cu o teză despre noua spiritualitate în contextul festivalului de muzică electronică. A participat cu cercetări proprii și de echipă la diverse conferințe de antropologie și derulează cercetări în colaborare cu diverse asociații și organizații. În prezent este coordonator de proiect al festivalului de teatru de apartament și cultură domestică HomeFest, aflat la a opta ediție.
Laura-Maria Ilie - Editor coordonator & Cercetare ISCOADA.

A studiat și a lucrat în teatru, performance, scenaristică și producție de film, dar și în domeniul HoReCa și în învățământul primar. A fost jurnalist corespondent pentru Le Courrier des Balkans (Fr) și continuă să scrie pentru HesaMag, revista Institutului Sindicatelor Europene. În 2019 a absolvit Masterul de Antropologie din cadrul SNSPA cu o teză despre transa din cultura muzicii electronice. Este interesată de intersecția dintre antropologie, psihologie și neuroștiințe și de felul în care cercetarea se poate infiltra în diverse domenii prin atenția la tiparele socio-culturale din orice comunitate sau practică.
Rucsandra Pop este scriitoare și antropoloagă.

Este pasionată de modul în care dialogul și creativitatea pot aduce mai multă încredere între oameni, cum pot transforma orașele, satele sau cartierele în comunități, adică într-un acasă mai bun. Prin ceea ce scrie și prin proiectele în care lucrează, și-ar dori să inspire cât mai multe femei să își (re)găsească și să își manifeste vocea și puterea.
Timp de 5 ani, Rucsandra a condus Programul Național de Dezvoltare a Fundațiilor Comunitare din cadrul Asociației pentru Relații Comunitare (ARC). În prezent este artistă independentă și consultantă în dezvoltare organizațională. Rucsandra vânează povești despre oraș și oamenii lui și le transpune în poezie, proză și teatru. Creează, împreună cu artiști profesioniști sau amatori și cu cercetători, proiecte culturale inspirate de subiecte despre care ne e greu sau rușine să vorbim ca violența domestică, infertilitatea, sănătatea mintală sau moartea.
Delia Grigoroiu. 40 de ani și câteva zile, om de comunicare, coach și mai nou, psiholog, face parte din familia Fundațiilor Comunitare din 2012 când a coordonat prima ediție de Swimathon București.

Alina Kasprovschi este membru fondator al Fundației Comunitare București, pe care o conduce de la înființare.

Cu o experiență anterioară de zece ani în marketing și comunicare, Alina crede că viitorul aparține comunităților reale, vii și vibrante. Când nu este la școală, pentru că urmează cursurile de Executive MBA la Maastricht School of Management, Alinei îi place să descopere orașul pe trotinetă și să vorbească despre știință și super eroi cu fiul ei preadolescent.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13:30 EDUCATION CHANGEMAKERS


Sesiune paralelă 7: ATELIER ȘTIINȚESCU

Incubator creativ dedicat rețelei Științescu

Sesiune susținută de Fundația Bosch România

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Coordonatori locali Fondul Științescu
  • Grantees
  • Parteneri FC preocupați de educație
  • Finanțatori care dezvoltă programe de educație

Dar și pentru:

  • Directori executivi
  • Membri în Consiliul Director
  • Oameni de comunicare
  • Fundraisers
  • Profesioniști preocupați de educație

Info: Această sesiune are ca scop revizitarea ethosului Fondului Științescu. Se împlinesc 7 ani de când cel mai iubit program de educație STEAM aduce împreună comunități. De ce avem nevoie de acest program în comunități și cum s-ar putea articula viziunea de program la nivel național și local în următorii ani?

Facilitatoare:

Mihaela Giurgiu. Mihaela și-a început cariera profesională în 2012 alături de programul de dezvoltare de fundații comunitare al ARC. A rămas aproape de domeniu și s-a alăturat echipei ECFI în 2018 ca expert în procese de învățare, iar ulterior cu responsabilități în aria de mapare și cercetare a Fundațiilor Comunitare din Europa.

Din 2021 s-a alăturat echipei TFN UK pentru a sprijini dezvoltarea rețelei internaționale de cercuri de donatori. În timpul liber Mihaela apreciază o carte bună în compania pisicii, o plimbare pe munte alături de prieteni sau o vacanță unde explorează locuri noi de una singură.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13:30 VISIONARY LEADERS


Sesiune paralelă 8: Modele de implicare ale membrilor Consiliului Director

Moderator: Marius Geru (FC Galați)

  • Cătălin Popa (FC Oradea)
  • Lavinia Iordache (FC Buzău)
  • Andreea Mija (FC Țara Făgărașului)
  • Georgiana Mihailovici (FC Galați)

#decision making, motivație, strategie, legal

Sesiune de interes pentru:

  • Membri în Consiliul Director

Info: Actuali și foști membri în Consilii Directoare ale unor Fundații Comunitare cu tradiție sau mai noi împărtășesc poveștile, provocările, succesele și motivația lor personală pentru a deschide apoi conversația cu participanții la această sesiune.

Speakers:

Marius Geru. Pasionat de tehnologie și marketing și-a asumat misiunea să dezvolte comunități și antreprenori activând resurse locale.

Curiozitatea continuă de a dezvolta echipe l-a făcut să înțeleagă că inițiativa și implicarea dau rezultate asumându-și azi poziția de Vicepreședinte al Fundației Comunitare Galați. Din această poziție nu ezită să comunice deschis despre provocările organizației, dar și care consideră că sunt motivele pentru care aceasta performează. Își dorește o comunitate activă, implicată și dinamică, dornică să construiască programe cu impact.
Îi place să alerge, să facă drumeții, să citească și este pasionat de cercetare.
Cătălin Popa. După studii de filosofie comparată (filosofia indiană -Universităţile Paris 4 şi Paris 3) şi de ştiinţele şi teologia religiilor (I.S.T.R. -I.C.P. Paris),...

...a lucrat în domeniile jurnalismului (R.F.I. -Paris) şi comunicării de criză (O.N.G.-uri franceze implicate umanitar în zone de război sau ţări în situaţii de tranziţii accelerate), în cel economic (distribuţie şi desfacere directă de produse ostreicole), iar acum în cel al managementului de întreprindere, într-o structură multinaţională ce activează pe o piaţă de nişă: dezvoltarea de microfibre şi producţia de articole de curăţenie capabile să dezinfecteze doar cu apă. Cum spune un vechi proverb indian, by indirections find directions!
Pornind de aici, preocupat de transversalitate şi interdisciplinaritate, pasiunile au apărut natural şi progresiv, în domeniile biodiversităţii, permaculturii şi producţiei de alcooluri tari, cât să nu uite niciodată că este bihorean!
Lavinia Iordache. S-a născut în Craiova iar parcursul educațional și profesional au plimbat-o de la Craiova la Saint-Etienne în Franța, apoi de la București către Bonn în Germania.

De 7 ani locuiește la Buzău împreună cu familia, are 2 copii (5 și 7 ani) și este implicată profesional în business-ul familiei în domeniul energiei regenerabile. Determinarea de a lăsa în urmă o societate educată este atât de mare încât a ales să voluntarieze pentru Fundația Comunitară Buzău din resursele sale (timp, bani, know how) pentru a mișca lucrurile din comunitatea locală în direcția bună. I-a rămas în minte un citat "Natura ne aseamănă, Educația ne deosebește" - găsește în acest citat motivația de a investi în Educație pentru că doar așa putem face progrese considerabile pe toate planurile. Îi place să citească și a căpătat dexteritate în arta culinară.
Andreea Mija este antreprenor. Conduce și dezvoltă cu succes Expert Cleaning, societate care prestează servicii de curățenie profesională industrială.

Pentru fabricile din România, interesate de optimizarea serviciilor de curățenie și de management intern al deșeurilor, Expert Cleaning oferă servicii de curățenie cu rezultate vizibile, bazate pe tehnologie și date.
Andreea este membru fondator și fost membru al Board-ului FCTF, fiind pasionată de contribuția la dezvoltarea sustenabilă a comunității în care trăiește.
Georgiana Mihailovici. Născută şi crescută în Galați, visează de când se ştie la transformarea lui într-o comunitate în care să le fie drag tuturor să locuiască.

Activează în agenția de marketing Creating ADitude, parte a Thecon și o face cu pasiune, străduindu-se zi de zi să-și ducă echipa cât mai aproape de succes. Este activă în FC Galați de la înființarea ei, în care, de-a lungul anilor a purtat multiple pălării: de la voluntar, la membru board, iar acum de preşedinte, căutând mereu binele ce produce impact pe termen lung. Este pasionată de alergare, kayak, munți și fotografia de peisaj care promovează România.

This will close in 0 seconds

12:00 - 13:30 STRATEGIC PROGRAM DESIGNERS


Sesiune paralelă 9: Dezvoltarea de fonduri noi

Facilitatoare: Alina Porumb & Alexandra Ștef

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Directori executivi
  • Grants managers
  • Oameni de comunicare
  • Fundraisers

Dar și pentru:

  • Membri în Consiliul Director
  • Parteneri FC

Info: Cum dezvoltăm fonduri noi care sa susțină oportunitățile și rezolvarea problemelor din comunitate? De unde vin impulsurile pentru aceste fonduri? Care este procesul pentru a transforma o idee într-un fond? Cum negociem cu donatorii și cu organizațiile partenere pentru a ne asigura că fondul are impact, este realist și flexibil pentru schimbare, învățare și colaborare?

Ne vom baza pe experiențele practice ale Fundațiilor Comunitare pentru a explora aceste întrebări, cât și oportunități, provocări, limite și răspunsuri creative în trecut și în viitor.

Facilitatoare:

Alina Porumb a fost până în 2016 directorul programului de dezvoltare a Fundațiilor Comunitare din România al Asociației pentru Relații Comunitare.

În prezent este membru în consiliul director al WINGS și directorul programului INSPIRE al Asociației pentru Practica Transformării, sprijinind gândirea strategică pentru organizațiile de infrastructură filantropică la nivel internațional. Alina deține un doctorat în sociologie (Universitatea Babeș-Bolyai), o diplomă postuniversitară în practica dezvoltării sociale (London Metropolitan University) și o bursă senior la Centrul pentru Societatea Civilă și Filantropie al CUNY New York. În 2015, Alina a primit premiul memorial Olga Alexeeva pentru leadership, creativitate și rezultate remarcabile în dezvoltarea filantropiei pentru schimbarea socială progresivă într-o țară cu piață emergentă.
Alexandra Ștef este director pentru Comunitate și Învățare la INSPIRE, un program internațional adresat practicienilor din fundații comunitare și din organizații de sprijin care văd în acest model de filantropie un vehicul de dezvoltare prin forțe proprii.

Alexandra este facilitator și consultant în procese de participare. De 12 ani sprijină organizațiile orientate spre impact în cultivarea de relații de colaborare cu comunități locale și de practică. Folosește abordări precum dezvoltarea bazată pe active, cercetarea și designul participativ, gândirea sistemică și prospectivă ca instrumente de strategie și de prototipare de soluții colaborative.

This will close in 0 seconds

15:00 - 16:30 STRATEGIC MANAGERS


Sesiune paralelă 10: Atelier demonstrativ: matrice organizațională

  • Mihai Căprioară (FC Bacău)
  • Adrian Comănescu (FC Galați)

Sesiune de interes mai ales pentru:

  • Directori executivi
  • Membri în Consiliul Director

Dar și pentru:

  • Profesioniști din echipele executive FC

Info: Cum știi că organizația ta este solidă și rezilientă? Care sunt primele semne de vulnerabilitate? Scopul matricei este de a reuni în același instrument lucruri diverse și esențiale pentru orice organizație, astfel încât stakeholderii să aibă date, indicatori, procese și informație nouă menite să ofere intuiții de dezvoltare. În cadrul acestei sesiuni interactive, liderii și profesioniștii din echipele lor au ocazia de a testa primul instrument care oferă o imagine cuprinzătoare de status la nivel de organizație, dar și la nivel individual pentru membrii în echipă.

Facilitatori:

Mihai Căprioară. Curios din fire, îi place să deschidă drumuri noi. Nu explorează insule necunoscute, ci idei noi.

Și reușește, de multe ori, să conducă un proces de la o idee la o antrepriză. Uneori ca antreprenor, uneori ca fondator, alteori ca finanțator, consultant sau cercetător. Lucrează într-o universitate, ca profesor de retorică și sociologie, însă este și Director al Fundației Comunitare Bacău, Trezorier al Federației Fundațiile Comunitare din România, consultant în scrierea și implementarea planurilor de afaceri. În timpul liber joacă tenis de câmp și șah.
Adrian Comănescu , trezorier din 2018 (membru Consiliu Director din 2017), Manager Synergetix, ...

... firmă ce activează în domeniul IT cu proiecte desfășurate în zona de educație, Manager KINELINK, start-up în domeniul regie și film; experiență în domeniul organizațiilor non-profit (membru fondator în OpenHub și Asociația Papillon).

This will close in 0 seconds